Nyheter

Starta webbutik? Här är 20 saker du behöver göra
Idag är det lättare än någonsin att sälja sina produkter. Med hjälp av internet kan man snabbt och enkelt skapa en webbutik som används för att nå ut med det man vill sälja. En e-butik kräver inte samma typ av utgifter som en fysisk butikslokal och idag har det blivit allt vanligare att företag väljer...

Låt oss prata om Dark mode på hemsidor
Våra skärmar tycks ha blivit mörkare på sistone. Längre skärmtid och mer frekvent multi-screening gör våra ögon trötta snabbare. Dark mode är en välkommen, och i min mening, användarvänlig möjlighet. Ända sedan Apple lanserade ett systemtäckande Dark mode under 2018 har vi sett allt fler utvecklare ta efter och idag finns (nästan) alltid möjligheten att...

6 tips – så ökar du försäljningen i din e-butik
Har du precis kommit i gång med din e-handel? Eller är du redan ett väletablerat varumärke? Oavsett vilket vill du ju såklart sälja mer. Här har vi satt ihop en liten guide hur du ökar din konvertering i butiken. 1. Lägg ner tid på en bra produktbeskrivning En bra produktskrivning kan vara avgörande om du...

It’s Ed hjälper Ida Warg med logistikteknisk implementation
It’s Ed har, tillsammans med vår sylvassa utvecklingspartner Alectiv i Malmö, fått det ärofyllda uppdraget att arbeta med Ida Warg Beauty och deras kommande expansion. Arbetet inkluderar implementation av ny logistikteknisk validering mot leverans inom Sverige och andra nordiska marknader. It’s Ed har i ett antal tidigare projekt arbetat tillsammans med Alectiv och har stort...

AdBud som erbjuder GoogleAds genom AI väljer vår webbyrå igen
Alla vi på webbyrån It’s Ed blir lite extra malliga när AdBud.io kontaktar oss tre år efter att vi producerat deras befintliga webbplats och önskar att webbyrån utvecklar en hemsida åt dem igen. Många gånger är tillfället när ett bolag vill skapa en ny webbplats också tillfället när bolaget väljer att byta leverantör av webb....

Markisgrossisten ska bli störst – tar hjälp av webbyrån
Det är med glädje vi äntligen kan berätta att It’s Ed får den stora äran att hjälpa Markisgrossisten med produktion av deras nya e-butik och webbplats under hösten 2021. Återigen bekräftar våra tidigare kunder att vi producerar webb i världsklass. Teamet bakom Markisgrossisten återkommer till oss med förfrågningar om webbproduktion och detta är den tredje...

Nytt padelcenter i Uppsala tar form – anlitar webbyrån
I sommar öppnar Agersta Ridcenter deras nya satsning Agersta Padel. Två sprillans nya padelbanor med högsta WPT-standard kommer finnas tillgängliga för bokning från och med vecka 23 och framåt. Förutom två padelbanor som kommer att vara bokningsbara genom deras nya webbplats agerstapadel.se kommer där också finnas möjlighet att hyra racket, bollar och annan utrustning för...

Flygupplevelse väljer It’s Ed
Flygupplevelse.com har förstått hur viktig en väl genomarbetad kundupplevelse på webben är för att kunna driva ett framgångsrikt bolag idag. Att investera i en ny webbplats som kan generera ett stadigt flöde av flygbokningar och samtidigt förenkla processen för hur administration och bokningshantering sker ser man som fundamentalt till den framgång man nu söker. Efter...

Era Försäkringar toppar hastighetstest hos Google
För en tid sedan lanserade webbyrån It’s Ed en helt ny webbplats för Era Försäkringar. I ett tätt samarbete mellan webbyrå och kund identifierade vi en rad olika förbättringspunkter som också arbetades in på den nya webbplatsen. Som en del av fundamentalt arbete för god möjlighet till sökmotoroptimering identifierade vi webbplatshastighet (site-speed) som en viktig...

Happy Living väljer It’s Ed för produktion av ny e-butik
Som en del av Happy Livings nya strategiska e-försäljningsfokus har It’s Ed fått det stora förtroendet att producera en ny e-butik åt dem. Det initiala uppdraget är att lansera den nya e-butiken under 2021 års andra kvartal, därefter följer ett tätt samarbete gällande SEO, konverteringsoptimering, användarvänlighet och annan optimering. ”Vi blir mer och mer eftertraktade...

Tydlig strategi ska öka organisk trafik med 25%
Mängden organisk trafik en webbplats har är alltid relativ till hur mycket man arbetar med webbplatsens sökmotoroptimering. Det är belöningen som kommer i gengäld efter arbete med det redaktionella innehållet och den tekniska grunden. Webbyrån It’s Ed har fått det ärofyllda uppdraget att hjälpa barn- och babybutiken Ellababy med just detta. I ett tätt samarbete...

Kommentera på bloggar – strategi för sin off-page SEO?
En het fråga har under lång tid varit huruvida det kan gynna en hemsidas SEO att kommentera på andras bloggar. Många bloggar har nämligen möjliggjort att man som läsare kan addera en länk till sin egen webbplats i kommentarsfälten. Samtidigt som det kan verka som ett ypperligt tillfälle att arbeta med sin off-page SEO måste...