Webbplats

Nytt padelcenter i Uppsala tar form – anlitar webbyrån

Nytt padelcenter i Uppsala tar form – anlitar webbyrån

14 april 2021

I sommar öppnar Agersta Ridcenter deras nya satsning Agersta Padel. Två sprillans nya padelbanor med högsta WPT-standard kommer finnas tillgängliga för bokning från och med vecka 23 och framåt. Förutom två padelbanor som kommer att vara bokningsbara genom deras nya webbplats agerstapadel.se kommer där också finnas möjlighet att hyra racket, bollar och annan utrustning för...

Era Försäkringar toppar hastighetstest hos Google

Era Försäkringar toppar hastighetstest hos Google

21 mars 2021

För en tid sedan lanserade webbyrån It’s Ed en helt ny webbplats för Era Försäkringar. I ett tätt samarbete mellan webbyrå och kund identifierade vi en rad olika förbättringspunkter som också arbetades in på den nya webbplatsen. Som en del av fundamentalt arbete för god möjlighet till sökmotoroptimering identifierade vi webbplatshastighet (site-speed) som en viktig...

10 saker du bör tänka på innan du köper ny hemsida

10 saker du bör tänka på innan du köper ny hemsida

10 maj 2020

Det är lätt att tro att webbyrån eller konsulten har allt ansvar för vilket resultat en ny hemsida har när den lanseras. Det stämmer förstås till viss del, men mycket av ansvaret ligger också hos dig, beställaren. I det initiala skedet av framtagande av en ny hemsida behöver webbyrån ha så mycket information och tankar...

5 tecken på att du har en fundamentalt bra hemsida

5 tecken på att du har en fundamentalt bra hemsida

9 maj 2020

Hur vet man egentligen om ens hemsida är bra och vad är det som gör en hemsida bättre än andra hemsidor? Det kan vara svårt att veta vad som klassas som bra, mindre bra och dåligt när det kommer till hemsidor därför har vi sammanställt en lista med fem punkter som indikerar på att din...

5 konkreta tips för att konverteringsoptimera din hemsida

5 konkreta tips för att konverteringsoptimera din hemsida

30 januari 2020

Konverteringsoptimering, kanske har du hört talas om det. Konverteringsoptimering (förkortat CRO från engelskans Conversion Rate Optimization) är konsten att optimera sin webbplats utifrån en rad olika parametrar som leder till att dina webbplatsbesökare utför de åtgärder du vill att de ska utföra. En konvertering är således tillfället när en webbplatsbesökare utför en handling som har...