Webbyrån It’s Ed har haft nöjet att samarbeta med Kamilla Belmont, ett klädvarumärke grundat av designern Kamilla Biverstedt. När vi började samarbetet var målet att inte bara skapa en funktionell e-butik, utan att bygga ett starkt och hållbart varumärke i sin helhet.
Designen i e-butiken är en användarvänlig upplevelse där produkterna verkligen får skina, utan att tumma på användarvänligheten. Vårt fokus har legat på att göra det lätt för kunder att navigera och handla, utan att kompromissa med design och estetik. Butiken är responsiv och funktionell, anpassad för olika enheter och utvecklad i Woocommerce.
Framtagandet av logotypen var ett beslut som fattades mitt i processen och blev lite av en intressant joker i leveransen. Här blev utmaningen att hitta ett uttryckssätt som fångade Kamilla Belmonts stil och känsla, utan att förändra varumärket i alltför stor grad och på så vis störa den redan bestämda profilen och designen för e-butiken. Den nya logotypen blev en viktig del av varumärkets nya identitet och innehåller många ”Easter eggs” för den som vill betrakta den närmre och som kanske känner varumärket Kamilla Belmont lite bättre.
Bra bilder är en grundsten för en framgångsrik e-handel, och vi ville se till att varje plagg visades på bästa möjliga sätt. Här tog vi ansvar för att fotografera produkterna på docka i vår fotostudio, och i detta fall blev det viktigt att låta bilderna belysa de många detaljerna i produkterna.
Vi hjälpte också Kamilla Belmont att få en smidig lösning för logistik, pack och plock tillsammans med vårt systebolag Exacta Logistics. För detta integrerade vi en WMS-lösning i Woocommerce direkt mot Exactas lagersystem.
Fortsättningsvis hjälper vi Kamilla Belmont med närvaro på sociala medier. Här publicerar vi material för att låta antalet följare växa och öka varumärkeskännedomen.