Nyheter

Early Bird för Shopify – It’s Ed och Alectiv utvecklar app

Early Bird för Shopify – It’s Ed och Alectiv utvecklar app

24 mars 2025

Vår webbyrå Exacta Digital har tillsammans med experterna på utvecklingsbyrån Alectiv tagit fram en app för att inkludera Early Bird som en fraktmetod i Shopify butiker. I dagsläget är appen unik i sitt slag och med ett kraftigt ökat antal butiker i Shopify på den svenska marknaden är efterfrågan på denna typ av produkt hög. Appen finns...

6 tips – så ökar du försäljningen i din e-butik

6 tips – så ökar du försäljningen i din e-butik

1 november 2022

Har du precis kommit i gång med din e-handel? Eller är du redan ett väletablerat varumärke? Oavsett vilket vill du ju såklart sälja mer. Här har vi satt ihop en liten guide hur du ökar din konvertering i butiken. 1. Lägg ner tid på en bra produktbeskrivning En bra produktskrivning kan vara avgörande om du...

Kommentera på bloggar – strategi för sin off-page SEO?

Kommentera på bloggar – strategi för sin off-page SEO?

29 juni 2020

En het fråga har under lång tid varit huruvida det kan gynna en hemsidas SEO att kommentera på andras bloggar. Många bloggar har nämligen möjliggjort att man som läsare kan addera en länk till sin egen webbplats i kommentarsfälten. Samtidigt som det kan verka som ett ypperligt tillfälle att arbeta med sin off-page SEO måste...

Google ändrar hur man rankar hemsidor 2021

Google ändrar hur man rankar hemsidor 2021

28 maj 2020

Google använder idag över 200 algoritmer som arbetar både enskilt och tillsammans för att bedöma hur relevant en sida är att visa i ett sökresultat. Dessutom händer det att Googles personal manuellt granskar en hemsida för att bestämma hur relevant innehållet är för att helt enkelt få en mänsklig faktor i bedömningen. Förutom dessa algoritmer...

10 saker du bör tänka på innan du köper ny hemsida

10 saker du bör tänka på innan du köper ny hemsida

10 maj 2020

Det är lätt att tro att webbyrån eller konsulten har allt ansvar för vilket resultat en ny hemsida har när den lanseras. Det stämmer förstås till viss del, men mycket av ansvaret ligger också hos dig, beställaren. I det initiala skedet av framtagande av en ny hemsida behöver webbyrån ha så mycket information och tankar...

5 tecken på att du har en fundamentalt bra hemsida

5 tecken på att du har en fundamentalt bra hemsida

9 maj 2020

Hur vet man egentligen om ens hemsida är bra och vad är det som gör en hemsida bättre än andra hemsidor? Det kan vara svårt att veta vad som klassas som bra, mindre bra och dåligt när det kommer till hemsidor därför har vi sammanställt en lista med fem punkter som indikerar på att din...

Har din hemsida slutat ranka högre i sökresultatet?

Har din hemsida slutat ranka högre i sökresultatet?

27 februari 2020

Visst är det ganska hemskt när du inser att du gjort allt du kunnat för att din hemsida ska ranka högre i sökresultaten. Vartenda ord är genomtänkt, varenda bild har en alt-tagg och varje länk har en titel – ändå verkar det inte röra på sig i rankingen. Att fortsätta förbättra innehållet på hemsidan kommer...

5 konkreta tips för att konverteringsoptimera din hemsida

5 konkreta tips för att konverteringsoptimera din hemsida

30 januari 2020

Konverteringsoptimering, kanske har du hört talas om det. Konverteringsoptimering (förkortat CRO från engelskans Conversion Rate Optimization) är konsten att optimera sin webbplats utifrån en rad olika parametrar som leder till att dina webbplatsbesökare utför de åtgärder du vill att de ska utföra. En konvertering är således tillfället när en webbplatsbesökare utför en handling som har...